Czym właściwie jest content marketing?

Nic nie napędza sprzedaży tak, jak atrakcyjna oferta przedstawiona i ciekawy sposób. W taki, który naprawę zainteresuje klienta. Tradycyjne reklamy powoli odchodzą w zapomnienie, a w ich miejscu pojawia się nowoczesny, przyjemny i efektywny content marketing. To nic innego, jak marketing treści. Metoda ta jest sposobem komunikacji z klientem, według którego badane są potrzeby użytkowników sieci tak, aby zaproponować im najlepsze rozwiązania. Content marketing bazuje na tworzeniu ciekawych i wartościowych treści oraz ich publikacji w odpowiednich miejscach w sieci. Nośnikami treści są najczęściej unikatowe teksty, grafiki oraz filmy video.
Jak content marketing może wpłynąć na Twoją firmę? Dzięki niemu przede wszystkim wykreujesz wizerunek marki w Internecie. Sprawisz, że firma stanie się rozpoznawalna, zbudujesz zaufanie i stworzysz odpowiednią sieć zasięgów. Co więcej, content marketing sprzyja tworzeniu długofalowych relacji z klientami oraz znacząco wpływa na wzrost sprzedaży.

Jakie korzyści daje dobrze zaplanowany content marketing?

  • zwiększenie ruchu na stronie internetowej
  • polepszenie pozycji w Google
  • zainteresowanie użytkowników sieci
  • zwiększenie zysków ze sprzedaży
  • budowanie zaufania klientów
  • zwiększenie wiarygodności marki

W dziesięciostopniowej skali niezadowolenia z wyskakujących reklam, Internauci oceniają ją na 6. Wszechobecne banery są coraz częściej traktowane jak powietrze. To najlepszy powód, aby zainwestować w content marketing.

W jaki sposób tworzymy content marketing?

  • poradniki - klient, który znajdzie Twoją ofertę poszukując porady w sieci, będzie przekonany, że jesteś specjalistą i oferujesz świetnej jakości produkty i usługi. Tym samym chętniej skorzysta z proponowanego przez Ciebie asortymentu.
  • blogi - zajmujemy się prowadzeniem blogów o różnej tematyce. Za ich sprawą Twoja oferta dotrze o znacznie szerszego grona odbiorców, co zachęci ich do sprawdzenia dokładnej oferty na Twojej stronie internetowej.
  • opisy produktów - wartościowy, merytoryczny i ciekawie napisany opis znacznie lepiej działa na odbiorcę niż samo zdjęcie produktu. Dlatego też warto zadbać o unikalne treści, w których zaprezentowane zostaną wszystkie cechy charakteryzujące usługę lub produkt.
  • artykuły sponsorowane - nic tak nie przyciągnie uwagi potencjalnego klienta jak ciekawy i wciągający artykuł opisujący Twoją markę. Stworzone przez nas treści umieszczane są w takich miejscach, aby mogły trafić do możliwie największej grupy docelowej.
  • teksty na stronę internetową - w obecnych czasach strona firmy traktowana jest jako jej wizytówka. Dlatego też powinieneś zadbać o to, aby treści na niej umieszczone był zachęcające i skutecznie przekonywały do skorzystania z Twojej oferty.
  • wpisy na forach internetowych - zajmujemy się umieszczaniem wpisów na forach internetowych celem zachęcenia internautów do dyskusji oraz zainteresowania ich Twoją ofertą.

Postaw na skuteczność!

Nawet połowa polskich użytkowników sieci może korzystać z wtyczek służących blokowaniu reklam. Zatem po co decydować się na metody promocji, które i tak nie trafią do Twoich potencjalnych klientów? Dlatego też inwestycja w content marketing będzie strzałem w dziesiątkę. Nie ma możliwości wyłączenia marketingu treści, przez co Twoja oferta bez problemu może trafić do tych, którzy nie lubią pojawiających się wszędzie banerów.