Wiesz, jak duży wpływ na świadomość konsumencką ma oprawa wizualna danej marki czy też konkretnych produktów? Spójna i przemyślana identyfikacja wizualna jest niezwykle istotnym czynnikiem, dzięki któremu towar lub usługa zapadają w pamięć odbiorcy. Estetyczne logo czy pasująca kolorystyka mają ogromny wpływ nie tylko na ogólny odbiór marki, ale też pozwalają jej zbudować tożsamość w oczach konsumenta. Identyfikacja wizualna ma być środkiem przekazu dla emocji, skojarzeń oraz wartości promowanych przez markę. Nietuzinkowa, ale jednocześnie przemyślana i dopasowana do profilu działalności marki oprawa wizualna to narzędzie niezbędne do tego, aby zapisać się w świadomości konsumenta, a także wyróżnić się w morzu konkurencji.

Jednym z elementów składowych identyfikacji wizualnej jest logotyp. Powinny go cechować czytelność oraz prostota. Jego zadaniem jest także oddanie specyfiki firmy. Dobrze zaprojektowane logo powinno być łatwe w zapamiętaniu. Dzięki temu konsumenci z łatwością odróżnią dan a markę na tle pozostałych. Elementami, na które także trzeba zwrócić uwagę są: kolorystyka, znak graficzny, kolorystyka oraz slogan i odpowiednia nazwa. Proces projektowania identyfikacji wizualnej jest dość złożony. Dlatego też trzeba go dokładnie zaplanować, aby opracować najlepszą strategię. Zdecydowana większość użytkowników sieci to wzrokowcy, jednak przyjemna dla oka estetyka nie wystarczy. Musi być ona w pełni spójna z komunikatami, jakie przekazuje marka. Odpowiednia identyfikacja wizualna powinna bezpośrednio nawiązywać do wartości promowanych przez firmę, a także budzić ogólnie dobre skojarzenia.

Co zyskujesz dzięki identyfikacji wizualnej?

  • wyróżnienie - komunikaty otrzymywane przez odbiorcę oraz zaakcentowane różnice wizualne pozwolą odróżnić markę na tle konkurencji
  • rozpoznawalność - elementami, które odpowiadają za identyfikację marki, są: zastosowanie odpowiednich elementów graficznych, typografia oraz kolorystyka. To one wywołują skojarzenia, wpływające na to, że konkretna marka jest powiązana z daną branżą lub produktem
  • spójność wizerunku - dobrze zaplanowana identyfikacja wizualna stworzy profesjonalny obraz firmy bez względu na środek przekazu
  • tożsamość - na markę składają się nie tylko usługi i towary. Tworzą ją też przeżycia, wartości i emocje, jakie towarzyszą konsumentom podczas kontaktu z marką. Dzięki temu dana marka jest znacznie częściej wybierana

Czym zaskoczy Cię Seonetium?

Tworzenie identyfikacji wizualnej jest złożonym procesem, który wymaga przygotowania. Planując odpowiednią strategię poznajemy specyfikę działalności marki po to, aby nasze działania trafiły do odpowiednich grup docelowych. Dążymy do tego, by wartości promowane przez markę były z nią bezpośrednio kojarzone.

 

W naszym zespole pracują najzdolniejsi graficy, którzy dbają o to, aby jak najlepiej przełożyć koncept na projekt. Swoim klientom zapewniamy kompleksową obsługę oraz fachowe doradztwo przy tworzeniu identyfikacji wizualnej lub rewitalizacji tej istniejącej. Razem tworzymy projekty, które pozwolą polepszyć konkurencyjność, wpłyną na zwiększenie zaufania oraz poprawią rozpoznawalność. Dbamy o najmniejsze szczegóły. Proponujemy także pomoc w zakresie copywritingu i współpracujemy z najlepszymi drukarniami, tworzącymi wysokiej jakości materiały reklamowe.

Jakie materiały tworzy Seonetium?

  • plakaty
  • logotypy zawierające księgę znaku
  • wizytówki
  • banery wielkoformatowe
  • broszury i ulotki
  • inne